Japońskie i brytyjskie firmy zawarły umowę w sprawie budowy innowacyjnego statku przeznaczonego do transportu biomasy, który jednocześnie sam będzie posiadał ekologiczny napęd. Wiąże się to z polityką Japonii celem uczynienia jej gospodarki zeroemisyjną, wolną od paliw kopalnych.
Z danych Instytutu Rybactwa Śródlądowego oraz Polskiego Towarzystwa Rybackiego wynika, że w ciągu ostatnich 15 lat połowy szczupaka spadły o 47,1 proc. Naukowcy wskazują, że przyczynia się do tego wzrost temperatury w rzekach i jeziorach spowodowany zmianami klimatu.
Morze Bałtyckie, jedno z najbardziej zanieczyszczonych mórz na świecie, stanowi pole działania dla organizacji Race For The Baltic. Ich celem jest znalezienie skutecznych rozwiązań na jedno z największych wyzwań stojących przed Bałtykiem - eutrofizację. W ramach projektu, opracowują katalog najlepszych praktyk i technologii dotyczących przeładunków towarów masowych suchych, szczególnie nawozów i fosforytu.
Brudna woda z płuczek oczyszczających spaliny na statkach zanieczyszcza Bałtyk, z czym wiążą się ogromne koszty - informuje pismo “Nature Sustainability”.
W stoczni BAE Systems w Barrow-in-Furness po 11 latach prac stoczniowcy zaprezentowali jeden z najnowszych okrętów podwodnych, które mają chronić Wielką Brytanię. Działający "w pierwszej linii" HMS Agamemnon będzie pełnił rolę zarówno "miecza", jak i "tarczy", wykonując zadania na rzecz sił morskich tak w wariancie narodowym, jak i sojuszniczym.
Wychwytywanie i magazynowanie dwutlenku węgla to konieczność dla cementowni, by uciec od wysokich kosztów zakupu uprawnień do emisji - ocenili przedstawiciele branży we wtorek. Aby jednak ruszyły inwestycje w technologię CCS niezbędna jest zmiana prawa i wsparcie finansowe.
Pierwsza operacja bunkrowania LNG między statkami została pomyślnie przeprowadzona w porcie w Kłajpedzie. 9 kwietnia tankowiec LNG Avenir Aspiration zabunkrował 326 m3 skroplonego gazu ziemnego na 170-metrowym kontenerowcu CMA CGM Aurora. To znaczący kamień milowy dla usług morskich w głównym litewskim węźle transportowym.
7 kwietnia 1989 r. zatonął okręt podwodny K-278 "Komsomolec". Miał być ukoronowaniem sowieckiej myśli technicznej. Głównym powodem katastrofy był niski poziom wyszkolenia załogi zastępczej - powiedział PAP ekspert Zespołu Badań i Analiz Militarnych w Warszawie Tomasz Grotnik.
Nowe badanie bezpieczeństwa pożarowego przeprowadzone przez globalnego dostawcę rozwiązań w zakresie technologii bezpieczeństwa, firmę Survitec, ujawniło, że istniejące metody gaszenia pożarów stosowane do gaszenia pożarów przestrzeni maszynowych i zbiorników wodnych na statkach zasilanych konwencjonalnym paliwem są nieodpowiednie w przypadku pożarów spowodowanych metanolem.
Co jakiś czas wraca temat niebezpiecznych substancji chemicznych czy broni, jakie zostały zrzucone na dno Bałtyku po II wojnie światowej. Czy te pozostałości stanowią zagrożenie dla projektów offshore i pracowników? Czy poszczególne firmy, projekty, a także administracja są przygotowane na takie ewentualności? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali uczestnicy panelu dyskusyjnego "Bezpieczeństwo dna morskiego – UXO, wraki, broń chemiczna", odbywającego się w ramach konferencji Offshore Wind 2.0.
Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?
Obserwowali porty? Oskarżeni o szpiegostwo na rzecz Rosji stanęli przed sądem
Arkadiusz Marchewka: Stocznia Szczecińska "Wulkan" z gigantyczną stratą za ubiegły rok
To będzie jeden z największych włoskich okrętów. Zwodowano Atlante
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować